Klimatický socialismus ohrožuje Evropu
Konkrétní občan, tedy fyzická osoba, by mohla spotřebovat pouze tolik CO2, kolik mu bude stanoveno. Fakticky to znamená, že by se stávající systém emisních povolenek rozšířil z firem na fyzické osoby.
Schellnhuber konstatuje, že „bohatí lidé produkují mnohonásobně více skleníkových plynů než chudí,“ a proto vymyslel takové sociálně ekologické přerozdělení. Státy mají svým občanům rozdat povolenky a umožnit jejich obchodování. „Pokud by se uplatnil základní princip spravedlnosti, znamenalo by to, čistě matematicky řečeno, že každý člověk by měl do poloviny století přiděleny zhruba tři tuny CO2 ročně“, vysvětluje klimatolog.
Realita je ale jeho návrhu na hony vzdálená. Němci, v závislosti na způsobu výpočtu, ročně v průměru vyprodukují kolem osmi až deseti tun ošklivého oxidu uhličitého, který „zabíjí oceány a decimuje stáda ledních medvědů“. Jednotlivci – rozuměj zlí milionáři - vyrobí i více než 100 tun CO2 za rok.
„V posledních letech se ukazuje, že jedním z rozměrů bohatství je jeho škodlivost pro klima“, říká Schellnhuber a každému realisticky uvažujícímu člověku se otevírá kudla v kapse. A to zejména člověku, který se vlastní pílí vypracoval k majetku. To je ten „základní princip spravedlnosti“? Salonní klimatolog si představuje ideální svět v podobě stejně chudých lidí, kteří rezignují na nějaký vývoj či nedej bože pokrok. Ideálně by si měli oblékat stejné uniformy, aby nevyčnívali z řady. Orwell šmrncnutý maoismem.
Aby Evropa do roku 2050 splnila svůj závazek přejít na bezemisní ekonomiku, navrhuje postupimský apokalyptik, že každý člověk dostane svůj příděl CO2, a ti, kteří ho spotřebují více, si ho budou muset koupit od těch, kteří ho vyprodukují méně. Takže pokud nemáte auto, netopíte, nelétáte letadlem, můžete své povolenky prodat svému oblíbenému boháči. Kde na to například takový majitel kravína vezme, ovšem Schellnhuber neřeší.
K čemu tohle šílenství povede? Jak a kdo bude měřit vaši uhlíkovou stopu? V důsledku by Schellnhuberův návrh mohl mít nedozírné důsledky pro ekonomickou budoucnost Evropy. Z emisních povolenek by se takto snadno mohla stát nová měna, založená nikoli na kapitálu a důvěře ve finanční systém, ale na jakémsi abstraktním ideologickém předpokladu. Katastrofální důsledky tohoto „přerozdělení ekologické zátěže“, by byly posledním hřebíkem do rakve evropské prosperity a pravděpodobně by způsobily definitivní rozvrat nejen evropského, ale i světového řádu.
Kateřina Kešnerová
Jací lidé mají kontrolovat Českou televizi?
Na sociálních sítích jsem narazila na seznam kandidátů do Rady České televize. Seznam obsahuje dost zvláštních až bizarních jmen. Dvě z nich mě ale opravdu zarazila, byť každé jiným způsobem.
Kateřina Kešnerová
Síkela za naše miliardy nakoupil klimatickou katastrofu
Je to jen pár týdnů, co ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela halasně oznamoval, že stát nakoupil plynové zásobníky a taky společnost Net4Gas dohromady za víc než 40 miliard. O plynu mluví neustále. Teď mu ale asi zaskočí.
Kateřina Kešnerová
Komu slouží ekoaktivisté?
Ekologičtí aktivisté dnes opět protestovali. Tentokrát jim vadí ČEZ, Komerční Banka, Daniel Křetínský i energeticko-klimatický plán. Komu naopak svými aktivitami pomáhají?
Kateřina Kešnerová
Jak Čína předběhla Západ
Brusel oficiálně zahajuje vyšetřování pekingských dotací na elektromobily na jehož konci se očekávají cla na jejich dovoz ve výši kolem 40 %.
Kateřina Kešnerová
Proč Brusel tlačí soláry a větrníky hlava nehlava?
Evropský parlament schválil nový cíl pro obnovitelné zdroje energie. Do roku 2030 by měl být jejich podíl na celkové spotřebě v EU ve výši 42,5 procenta oproti dosavadním zhruba 22 procentům. Podle odborníků je to neproveditelné.
Kateřina Kešnerová
Laureát Nobelovy ceny: žádná klimatická krize neexistuje
Jeden z předních světových odborníků na kvantovou mechaniku a laureát Nobelovy ceny za fyziku z roku 2022 John F. Clauser označil vědecké dogma o klimatické zkáze za pseudovědu.
Kateřina Kešnerová
Budoucnost osobní mobility v EU je jako špatný sen
Elektromobily tvoří v EU sice jen zhruba dvě procenta vozidel, Brusel však na elektrickou mobilitu vsadil vše. Podívejme se, jakou nabíjecí infrastrukturu by přechod k totální elektromobilitě vyžadoval v době dopravních špiček.
Kateřina Kešnerová
Klimatický aktivismus ohrožuje důchody
„Klimatický žal“ může ohrozit nejen důchodový systém, ale ekonomickou stabilitu států. Je přitom uměle a cíleně vyvoláván i za státní peníze.
Kateřina Kešnerová
Tohoto vědce zelení chtít poslouchat nebudou
Poslouchejte vědce, hřímala Greta Thunbergová. Vsadím se ale, že když mluví Václav Smil, zacpává si uši.
Kateřina Kešnerová
Erdogan hraje v tureckých volbách energetickou kartou – s Putinovou pomocí
Erdoganova tvrzení o zvýšené energetické nezávislosti Turecka maskují sultánovu silnou závislost na Rusku.
Kateřina Kešnerová
Fiala hloupě tančí kolem drahého plynu
Podle evropského statistického úřadu Eurostat u nás zdražil plyn nejvíc v celé EU. Opozice to označila za energetický debakl vlády. Premiér Fiala se naopak čílí, že čísla Eurostatu jsou chybná. Sám přitom dělá chybu.
Kateřina Kešnerová
Zachrání e-paliva evropský automobilový průmysl?
Ministr dopravy Kupka pomohl v Bruselu sestavit koalici členských států (Česká republika, Německo, Slovensko, Itálie, Polsko, Španělsko), která prosadila částečný ústup EU od loni přijatého zákazu spalovacích motorů do roku 2035.
Kateřina Kešnerová
Zelená diktatura vytáhla sakra ostré drápky a nikdo zatím ani neceknul
Pokud si myslíte, že si eko ideologie již vystřílela své nejsilnější náboje, tak vás musím zklamat. Pokud se národní vlády nesemknou, stanou se z nich loutky v zelených rukách Evropské komise.
Kateřina Kešnerová
Skončí povinný celibát? Ale proboha kdeže! Je dočasně věčný!
„Celibát může být zrušen, naznačil papež“ hlásaly titulky (nejen) českých sekulárních, ale i některých katolických médií poté, co papež František poskytl předminulý pátek rozhovor argentinskému portálu Infobae.
Kateřina Kešnerová
Děti jako žalobci? Kdy bude proces se Slánským?
Na „klimatické frontě“ neustále přituhuje. Aktivisté v soudních sporech spatřují cestu k tomu, jak dosáhnout svých cílů. Schovávají se přitom za děti.
Kateřina Kešnerová
Kdy politikům dojde, že snížení emisí není všechno?
Současná společnost je naprosto závislá na energiích. Bez nich by se zhroutila. Jejich dodávky musí být stabilní a ceny takové, jaké si můžeme dovolit. Tečka.
Kateřina Kešnerová
Zachrání Green Deal svět? Ani omylem, prozrazují tvrdá data.
V srpnu 2021 publikovalo GTK (Geological Survey of Finland) zprávu Posouzení požadované dodatečné kapacity elektrických napájecích systémů na alternativní energii k úplnému nahrazení fosilních paliv. Studie si zaslouží pozornost.
Kateřina Kešnerová
Chceme elektřinu a teplo, co na to Brusel?
Na prvním místě pro všechny vlády je dnes bezpečnost dodávek a cena energií. Vlády jsou si vědomy, že musí lidem dát dostupnou elektřinu a teplo, protože jinak nebudou vládnout.
Kateřina Kešnerová
Příběh zeleného šílenství EU
Evropa prožívá největší energetickou krizi za poslední desítky let. Odborníci se shodují, že příčinou je vedle války na Ukrajině také Green Deal a snaha o snižování emisí. Reakce EU už proto naprosto odporuje zdravému rozumu.
Kateřina Kešnerová
Zelená ministryně chce odstranit citáty z Bible
Zelená německá ministryně pro kulturu a média Claudia Rothová chce odstranit a přepsat biblické citáty a křesťanské symboly na kupoli berlínského zámku Humboldt Forum. Jsou podle ní nekosmopolitní a tudíž nevhodné.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 38
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1293x