Kolik vlastně zaplatíme v Praze za snižování emisí?
Původně jsem si myslela, že jde o snížení emisí o 45% oproti dnešku. To by bylo hodně radikální a cena by mi sice přišla taky vysoká, ale asi nějak logicky odůvodnitelná. Jenže problém je v tom, že oproti roku 1990 už do dneška Česká republika snížila emise asi o 37%, jak mi napověděl google. Nepovedlo se mi ovšem najít, jak je na tom přesně Praha, ale přepokládám, že čísla nebudou nějak dramaticky odlišná. I když v Praze asi oproti celé republice mnohem víc emisí vytváří doprava. Proto mě dost překvapilo, že součástí klimatického plánu není dostavba Městského ani Pražského okruhu, ani výstavba metra D. To jsou přece projekty, které by v Praze díky snížení dopravy snížily emise a výrazně zlepšily ovzduší.
Pokud někdo znáte přesná čísla za Prahu, napište mi to prosím do komentářů. Text případně opravím. Zatím budu vycházet z celorepublikových čísel. Pokud jde o snížení emisí o 45% procent oproti roku 1990, znamená to, že 230 miliard se zaplatí za snížení o nějakých 7%. To mi přijde jako neskutečné mrhání. Každé procento dolů tedy Prahu (případně EU atd.) vyjde na více než 30 miliard korun.
Navíc jde pouze a jenom o Prahu. Kolik by něco takového stálo v celé republice? A kolik tedy bude stát snížení o 55% oproti roku 1990, jak požaduje Evropská unie? Uznávám, že to počítám laicky, ale zkrátka mi vycházejí naprosto neuvěřitelné sumy v bilionech korun, které někdo bude muset z něčeho nejdříve vydělat a pak zaplatit.
Je pravda, že jsem našla oficiální informace Evropské unie o tom, kolik bude stát tzv. Zelená dohoda pro Evropu (Green Deal for Europe). Cituji: Pro dosažení cílů Dohody v oblasti klimatu a energetiky do roku 2030 bude potřeba přibližně 260 miliard eur dodatečných ročních investic. Tedy každý rok asi 6,7 bilionu korun navíc, ke všem ostatním nákladům.
Odkud se takto obrovské peníze vezmou? Navíc v době, kdy se všechny státu mohutně zadlužují kvůli covidu? Ať mi nikdo netvrdí, že má takové peníze EU k dispozici. To bude všechno opět na dluh? Jak dlouho se ale můžeme takto mohutně zadlužovat? A kdo nám vlastně bude ty peníze půjčovat?
Přiznám se, že tomu fakt nerozumím. Ale docela mě to děsí. Navíc si tedy nejsem vůbec jistá, že to k něčemu bude. Vždyť Česká republika i Evropská unie emise snižuje už řadu let. Celkové světové emise ale stejně dál rostou a rostou…
Kateřina Kešnerová
Jací lidé mají kontrolovat Českou televizi?
Na sociálních sítích jsem narazila na seznam kandidátů do Rady České televize. Seznam obsahuje dost zvláštních až bizarních jmen. Dvě z nich mě ale opravdu zarazila, byť každé jiným způsobem.
Kateřina Kešnerová
Síkela za naše miliardy nakoupil klimatickou katastrofu
Je to jen pár týdnů, co ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela halasně oznamoval, že stát nakoupil plynové zásobníky a taky společnost Net4Gas dohromady za víc než 40 miliard. O plynu mluví neustále. Teď mu ale asi zaskočí.
Kateřina Kešnerová
Komu slouží ekoaktivisté?
Ekologičtí aktivisté dnes opět protestovali. Tentokrát jim vadí ČEZ, Komerční Banka, Daniel Křetínský i energeticko-klimatický plán. Komu naopak svými aktivitami pomáhají?
Kateřina Kešnerová
Jak Čína předběhla Západ
Brusel oficiálně zahajuje vyšetřování pekingských dotací na elektromobily na jehož konci se očekávají cla na jejich dovoz ve výši kolem 40 %.
Kateřina Kešnerová
Proč Brusel tlačí soláry a větrníky hlava nehlava?
Evropský parlament schválil nový cíl pro obnovitelné zdroje energie. Do roku 2030 by měl být jejich podíl na celkové spotřebě v EU ve výši 42,5 procenta oproti dosavadním zhruba 22 procentům. Podle odborníků je to neproveditelné.
Kateřina Kešnerová
Laureát Nobelovy ceny: žádná klimatická krize neexistuje
Jeden z předních světových odborníků na kvantovou mechaniku a laureát Nobelovy ceny za fyziku z roku 2022 John F. Clauser označil vědecké dogma o klimatické zkáze za pseudovědu.
Kateřina Kešnerová
Budoucnost osobní mobility v EU je jako špatný sen
Elektromobily tvoří v EU sice jen zhruba dvě procenta vozidel, Brusel však na elektrickou mobilitu vsadil vše. Podívejme se, jakou nabíjecí infrastrukturu by přechod k totální elektromobilitě vyžadoval v době dopravních špiček.
Kateřina Kešnerová
Klimatický aktivismus ohrožuje důchody
„Klimatický žal“ může ohrozit nejen důchodový systém, ale ekonomickou stabilitu států. Je přitom uměle a cíleně vyvoláván i za státní peníze.
Kateřina Kešnerová
Tohoto vědce zelení chtít poslouchat nebudou
Poslouchejte vědce, hřímala Greta Thunbergová. Vsadím se ale, že když mluví Václav Smil, zacpává si uši.
Kateřina Kešnerová
Erdogan hraje v tureckých volbách energetickou kartou – s Putinovou pomocí
Erdoganova tvrzení o zvýšené energetické nezávislosti Turecka maskují sultánovu silnou závislost na Rusku.
Kateřina Kešnerová
Fiala hloupě tančí kolem drahého plynu
Podle evropského statistického úřadu Eurostat u nás zdražil plyn nejvíc v celé EU. Opozice to označila za energetický debakl vlády. Premiér Fiala se naopak čílí, že čísla Eurostatu jsou chybná. Sám přitom dělá chybu.
Kateřina Kešnerová
Zachrání e-paliva evropský automobilový průmysl?
Ministr dopravy Kupka pomohl v Bruselu sestavit koalici členských států (Česká republika, Německo, Slovensko, Itálie, Polsko, Španělsko), která prosadila částečný ústup EU od loni přijatého zákazu spalovacích motorů do roku 2035.
Kateřina Kešnerová
Zelená diktatura vytáhla sakra ostré drápky a nikdo zatím ani neceknul
Pokud si myslíte, že si eko ideologie již vystřílela své nejsilnější náboje, tak vás musím zklamat. Pokud se národní vlády nesemknou, stanou se z nich loutky v zelených rukách Evropské komise.
Kateřina Kešnerová
Skončí povinný celibát? Ale proboha kdeže! Je dočasně věčný!
„Celibát může být zrušen, naznačil papež“ hlásaly titulky (nejen) českých sekulárních, ale i některých katolických médií poté, co papež František poskytl předminulý pátek rozhovor argentinskému portálu Infobae.
Kateřina Kešnerová
Děti jako žalobci? Kdy bude proces se Slánským?
Na „klimatické frontě“ neustále přituhuje. Aktivisté v soudních sporech spatřují cestu k tomu, jak dosáhnout svých cílů. Schovávají se přitom za děti.
Kateřina Kešnerová
Kdy politikům dojde, že snížení emisí není všechno?
Současná společnost je naprosto závislá na energiích. Bez nich by se zhroutila. Jejich dodávky musí být stabilní a ceny takové, jaké si můžeme dovolit. Tečka.
Kateřina Kešnerová
Klimatický socialismus ohrožuje Evropu
V německém časopise ARD Panorama vyšel text, citující německého klimatologa Hanse-Joachima Schellnhubera z Postupimského institutu pro výzkum dopadů na klima. Navrhuje, aby byla každému občanovi přidělena roční spotřeba CO2.
Kateřina Kešnerová
Zachrání Green Deal svět? Ani omylem, prozrazují tvrdá data.
V srpnu 2021 publikovalo GTK (Geological Survey of Finland) zprávu Posouzení požadované dodatečné kapacity elektrických napájecích systémů na alternativní energii k úplnému nahrazení fosilních paliv. Studie si zaslouží pozornost.
Kateřina Kešnerová
Chceme elektřinu a teplo, co na to Brusel?
Na prvním místě pro všechny vlády je dnes bezpečnost dodávek a cena energií. Vlády jsou si vědomy, že musí lidem dát dostupnou elektřinu a teplo, protože jinak nebudou vládnout.
Kateřina Kešnerová
Příběh zeleného šílenství EU
Evropa prožívá největší energetickou krizi za poslední desítky let. Odborníci se shodují, že příčinou je vedle války na Ukrajině také Green Deal a snaha o snižování emisí. Reakce EU už proto naprosto odporuje zdravému rozumu.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 38
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1293x